Partner Informatie Fysiekewinkels.nl

Fysiekewinkels.nl is in Nederland het grootste onafhankelijke platform voor het vinden van producten van alleen fysieke winkels, horeca en evenementen. Bezoekers zoeken producten en fysieke winkels, een fijne locatie voor een etentje, een dagje weg of een evenement. Fysiekewinkels.nl biedt de consument een betrouwbare omgeving en een breed overzicht om zich te oriënteren op aankopen bij alleen fysieke winkels.

Naast dit alles biedt het platform achtergrondinformatie over de fysieke winkel, de gemeente en alles wat er speelt op het gebied van horeca en evenementen. Dé start voor een gezellig moment.

(Geen affiliate)

Hoe werkt het aansluiten op het platform?

Op fysiekewinkels.nl kun je op ons product overzicht de producten aangeven die je verkoopt in de eigen webshop. Op deze manier is het niet nodig alle producten te uploaden en kom je bij verkoop van dit product in je regio in beeld bij de consument.

De consumenten worden hierop via fysiekewinkels.nl naar je webshop doorgestuurd. Deze consumenten staan op het punt een aankoopbeslissing te nemen en hebben dus een hoge (online) koopintentie.

Als kleinere lokale fysieke winkel met een lokaal bereik mag je gratis continu 25 producten binnen onze productfeed aanbieden via fysiekewinkels.nl. Wens je meer artikelen aan te bieden dan kun je gebruik maken van een van onze abonnementsvormen. Klik hier voor meer informatie over abonnementen.

Voorwaarden

Om je winkel aan te kunnen sluiten bij Fysiekewinkels.nl zijn meerdere zaken essentieel:

Wat zijn de servicenormen?

Om de kwaliteit van het platform fysiekewinkels.nl te kunnen waarborgen, hanteren wij enkele servicenormen. Door hierop een hoge score te behalen zal de klant eerder voor uw aanbieding kiezen.

Een tevreden klant komt vaker terug en zorgt voor mond op mond reclame!
❍ Op tijd leveren: we gaan hierbij uit van uw eigen leveringsvoorwaarden. we gaan voor een correct op tijd afleverpercentage van 90 % van de bestelde artikelen.
❍ Laten afhalen op de winkellocatie valt hier ook onder.
❍ Klanttevredenheid: we gaan voor een 8 of hoger als beoordelingscijfer.

1. Op tijd geleverd

We streven naar de beste service. Een belangrijk onderdeel hierin is  ‘Op tijd geleverd’. We gaan er van uit dat 90% van de artikelen op tijd bij de klant dienen te zijn. Bij klachten hierover sturen we je hierover een mail, zodat je dit punt kunt verbeteren. Bij 2 klachten zullen wij je rating hierop aanpassen.

2. Annuleringen

Een annulering van een bestelling, maar ook een annulering door een ontevreden klant over een (nog) niet geleverde bestelling, weegt mee in de rating. Wij sturen je  een mail indien wij klachten krijgen over deze annuleringen zodat je de service kunt verbeteren. Bij meerdere meldingen behouden wij ons het recht voor om je bedrijf de toegang tot onze site te ontzeggen.

Tip! Kun je niet op tijd leveren? Bericht de klant zo snel mogelijk zodat de klant de mogelijkheid heeft de bestelling te annuleren en eventueel op zoek kan gaan naar een alternatief.

3. Track & trace nummer

De klant wenst steeds beter geïnformeerd te worden over de bezorging van een artikel. Wij raden dan ook aan om een track & trace nummer toe te voegen aan alle pakketten. Voor briefpost is het niet noodzakelijk – maar wij raden het wel aan.

4. Telefonische bereikbaarheid

Het kan voorkomen dat wij je hulp nodig hebben bij de afhandeling van een bestellingen, een vraag van een klant of een klacht. Om ook hierin de service te kunnen bieden en snel te kunnen handelen naar de klant is het belangrijk dat je tijdens kantooruren (van maandag tot en met vrijdag, van 9:00 tot 17:00 uur) bereikbaar bent. Ook hierin houden wij een richtlijn aan van minimaal 80% van de belpogingen.

5. Beoordelingscijfer

Het beoordelingscijfer is erg belangrijk. Tevreden klanten komen terug en nieuwe klanten vormen een beeld op basis van dit cijfer en nemen dit mee in hun koopoverweging, naast de verkoopprijs en levertijd. We hanteren een 8 als ondergrens van de servicenorm.

6. Retouren

Retouren zijn voor alle partijen vervelend en kosten tijd en geld. Probeer dit percentage zo laag mogelijk te houden door goede informatie te verstrekken over de gekochte artikelen.

Tip: Krijg je veel retouren binnen? Vraag de retourreden uit om het proces te kunnen verbeteren in de toekomst.

7. Check je assortiment

❍ Zorg altijd voor een breed aanbod. Speel in op de vraag.
❍ Alleen producten en diensten binnen onze productgroepen kunnen worden aangeboden.
❍ Zorg dat je de bij ons aangeboden producten op voorraad hebt.
❍ Je artikelen voldoen aan ons assortimentsbeleid en de wet- en regelgeving.

Verdere informatie

Iedere partner ontvangt van ons een inlog voor zijn eigen partnersite binnen ons platform. Hierop kan de partner extra shop informatie plaatsen over bijvoorbeeld keurmerken, betaalmethoden bezorging etc. Daarnaast kan de partner logo’s en of foto’s van zijn bedrijf uploaden.

Onze bezoekers staan op het moment om een koopbesluit te nemen. Dit zorgt voor een hoge conversie. Op Fysiekewinkels.nl bieden wij een aantal mogelijkheden aan om te adverteren. Belangstelling? Neem contact met ons op via ons contactformulier.

Klachtenregeling

❍ Klachten kunnen worden ingediend via ons contactformulier.
❍ De klacht dient zo volledig en duidelijk mogelijk te worden omschreven.
❍ Ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 werkdagen na ontvangst van de klacht beantwoord. Indien er een langere verwerkingstijd noodzakelijk is, dan stellen wij de partner binnen de termijn van 14 dagen hiervan op de hoogte.

Wat betreft de buitengerechtelijke beslechting van geschillen tussen Fysiekewinkels.nl en Partner (waaronder klachten die niet kunnen worden opgelost binnen het interne klachtenafhandelingssysteem) zullen wij twee bemiddelaars aanwijzen om te trachten tot overeenstemming te komen. De bemiddelaar bepaald welke partij welk aandeel van de kosten moet betalen.

Meld je hier aan. Na het controleren van de ingevulde gegevens, nemen wij contact met je op. Wil je meer informatie, gebruik dan ons contactformulier.

Voor alle vragen kun je gebruik maken van ons contactformulier.